Ege-kampagne i USA

Egetæpper a/s har i et par år været optaget af synergien mellem modeindustrien og tæppeproduktionen

Det har ført til usædvanlige partnerskaber med designere og modeikoner som David Andersen, Nicolette Brunklaus og Christian Lacroix.

Det har åbnet døren til ny ekspansion på det amerikanske marked, hvor partneren Mats Inc. har fundet egetæppers ambitioner så spændende, at de to i fællesskab nu har lanceret eges tæppekollektioner på det amerikanske marked.

- Vi har raffineret produkterne på en måde, der vil appellere til kunder med et skarpere fokus på design end på pris, forklarede egetæppers adm. dir. Svend Aage Færch, da han skød det amerikanske eventyr i gang under New York Fashion Week.

- Boligindretning og mode er to sider af samme sag, når vi taler livsstil, mener egetæpper og har derfor skabt nye US-vinklede kollektioner med navne som ege A-Porter, ege Couture og ege Atelier.

Under præsentationen i New York gik tyve modeller catwalk, iført kreationer af egetæppe. – Det er en helt ny rejse for os, broderet med tekstur, farver og mønstre i en symbiose mellem arkitektur, mode og indretningsdesign, sagde Svend Aage Færch.

Foto: Egetæpper introducerede bl.a. sin kollektion ege Epoca Structure ved at vise en fin aftenjakke på catwalken, syet af tæppefibre.