Ny marketingchef skal styrke Uzin Utz AG i Skandinavien

Uzin Utz AG, en global aktør og producent af produkter, udstyr og værktøj til gulvindustrien, er i en ekspansiv fase

Uzin Utz AG, en global aktør og producent af produkter, udstyr og værktøj til gulvindustrien, er i en ekspansiv fase og rekrutterer Maria Bäckestig som skandinavisk marketingchef.

Sidste år var et godt år for tyskejede Uzin Utz AG, som høstede stor succes internationalt. I de skandinaviske lande har markedspositionen også udviklet sig markant. Ansættelsen af Maria Bäckestig til den ny-oprettet stilling som skandinavisk marketingchef er et skridt i retning af en stærkere og større skandinavisk organisation.

- I Maria får vi en engageret marketingchef som med stor ekspertise vil arbejde for yderligere at konsolidere Uzins position på det skandinaviske marked, siger Lars Albrecht Jensen, direktør for Skandinavien.

Maria Bäckestig kommer fra en lignende stilling hos kemikoncernen BASF og har mangeårig erfaring i B2B og markedsføring.

- Jeg kan lide at udvikle mig, og det er en spændende rejse, som jeg ser meget frem til. Uzin Utz AG har en attraktiv portefølje af varemærker og kvalitetsprodukter som giver masser af muligheder inden for bygge-industrien. Det føles som en positiv udfordring og jeg håber at bidrage til virksomhedens fortsatte succes, siger Maria Bäckestig.

Hendes vigtigste mål er bl.a. at opnå en større brandawareness og styrke markedsføringen i Skandinavien ved at tilbyde nøglekunder mere støtte og marketingsupport:

- Jeg brænder for netværk og tætte relationer, og om det er via vores egne kanaler, sociale medier eller events, kommer der nu større fokus på en tæt dialog med kunder og partnere, siger Maria Bäckestig".

Udfordringen i sig selv er ikke det eneste der har haft betydning for Maria Bäckestigs valg. I den største repræsentative årlige undersøgelse fore-taget i Tyskland, blev Uzin Utz AG for andet år i træk valgt til den bedste og mest attraktive arbejdsgiver i branchen.

-At få chancen for at arbejde i virksomheder med stor menneskelig fokus og et dedikeret og vidende team vejer meget tungt, siger Maria Bäckestig.

- Uzins filosofi har altid været, at medarbejderne er dem, der skaber betingelserne for vækst. Hvis medarbejderne har det godt, så går forretningen bedre, siger Lars Albrecht Jensen som i overensstemmelse med Uzin Utz koncernens vækststrategi i de skandinaviske lande arbejder på at identificere behovet for yderligere rekruttering.

Foto: Maria Bäckestig er ny skandinavisk marketingchef hosUzin Utz AG.